Nasveti za varno uporabo mobilne aplikacije mBills

1. Skrbi za fizično varnost tvoje mobilne naprave

Vedno imej mobilno napravo pod svojo fizično kontrolo ter ne dovoli, da pride v napačne roke. Mobilna naprava ni izpostavljena samo kraji. Če imajo fizični dostop, lahko hekerji obidejo tudi določene varnostne mehanizme ter po vračilu uporabljajo napravo brez tvoje vednosti.

2. Skrbi za redno nadgradnjo in popravke

Vedno namesti zadnje nadgradnje in popravke operacijskega sistema in pomembnih aplikacij na tvoji mobilni napravi. Ti pogosto vsebujejo pomembne varnostne dopolnitve.

3. Ne uporabljaj aplikacije na nezaščitenih mobilnih napravah z neomejenim dostopom (t.i. »jailbraike« ali »root-«)

Uporaba mobilne naprave in operacijskega sistema v nasprotju z navodili proizvajalca in licenčno pogodbo ima hude negativne posledice. Izgubiš namreč zaščito, ki skrbi za varno izvajanje mobilnih aplikacij in zagotavlja varnost podatkov v mobilni napravi ter tako preprečuje, da bi zlonamerna aplikacije nepooblaščeno dostopala do podatkov drugih aplikacij ali operacijskega sistema ter vplivala na njihovo delovanje. Prav tako izgubiš garancijo in podporo proizvajalca.

4. Vključi samodejno zaklepanje telefona

Vključi samodejno zaklepanje telefona in nastavi primerno dolgo in težko uganljivo geslo. Ne uporabljaj istih ali zaporednih številk (npr. 0000 ali 1234), ne uporabljaj svojega datuma rojstva, telefonske številke ali podobnega. Gesla za uporabo telefona ali aplikacije mBills ne povej nikomur.

5. Ne uporabljaj nepreverjenih brezžičnih (wi-fi) povezav

V nastavitvah telefona izključi možnost samodejne prijave v odprta brezžična omrežja. Uporabljaj samo omrežja, ki jim zaupaš in so zaščitena z varnostnim ključem (WPA2, WPA zaščita). Če si v preteklosti dovolili vklop v nezaščitena omrežja, naroči telefonu, naj jih “pozabi”, da se ne bo več vključeval vanje samodejno.

6. Izključi “Bluetooth”, kadar ga ne uporabljaš

Ko ne uporabljaš “Bluetooth” povezave, jo izključi in tako prepreči drugim, da vidijo vašo mobilno napravo ali se z njo povežejo.

7. Zaščiti svojo elektronsko pošto

Ker je vaš račun povezan z vašim elektronskim poštnim naslovom, zavaruj svojo e-pošto. Uporabite 2-stopenjsko zaščito (ne samo geslo) in sledite drugim varnostnim navodilom svojega ponudnika elektronske pošte. Ne nasedaj lažnim elektronskim sporočilom. Resnični zaposleni MBILLS od vas v postopkih podpore uporabnikom nikoli ne bodo zahtevali vašega osebnega gesla. O kakršnihkoli zlorabah nas nemudoma obvesti.

8. V primeru izgube ali kraje mobilne naprave ali lažnih sporočil nas takoj obvesti

V primeru izgube ali kraje mobilne naprave takoj blokiraj storitev mBills tako, da obvestiš MBILLS preko telefona +386 1 200 33 34 (vsak delavnik med 8:00 in 16:30 uro) ali preko elektronske pošte na blokada@mbills.si (24 ur dnevno, vse dni v letu). V klicu/elektronskem sporočilu navedi vzrok preklica, številko mobilnega telefona, ime, priimek, naslov, davčno številko in številko bančnega računa. O izgubi ali kraji takoj obvesti tudi svojega mobilnega operaterja.

9. Spremljaj in upoštevaj varnostna navodila

Redno spremljaj in upoštevaj varnostna navodila MBILLS, tvoje banke, tvojega mobilnega operaterja in proizvajalca tvoje mobilne naprave ter slovenske policije ali drugih državnih organov.

NE POZABITE: Varnost vaše mobilne naprave je v največji meri odvisna od vašega varnega in preudarnega ravnanja.