18/12/2020
V Petrol Pay si ves čas prizadevamo zagotoviti dobro uporabniško izkušnjo ter hkrati visoko stopnjo varnosti tvojega denarja in plačil, ki jih izvedeš z mBills denarnico ter kartico mBills Mastercard. Ker pa se to področje hitro razvija in spreminja, prinaša leto 2021 uporabnikom plačilnih kartic vseh izdajateljev in spletnih trgovcev v evropskem gospodarskem prostoru precejšnje spremembe.
Za zagotavljanje višje stopnje varnosti spletnih plačil se je tako pri bankah kot tudi pri nas zgodila večja sprememba. Od januarja dalje s kartico mBills Mastercard spletnih kartičnih plačil znotraj evropskega gospodarskega območja ne potrjuješ več z enkratnim geslom (geslo OTP), ki si ga navajen prejeti v SMS-sporočilu. Sedaj ga potrdiš kar v mobilni denarnici mBills in sicer s prstnim odtisom, prepoznavo obraza ali PIN kodo za vstop v mBills denarnico.
Če te zanima, kako boš moral sedaj potrdil spletno kartično plačilo in zakaj bo slednje sedaj še varnejše, nadaljuj z branjem našega bloga.
Veliko trgovcev že sedaj ponuja t.i. 3D Secure protokol za varnejša spletna kartična plačila. Ta storitev v procesu kartičnega plačila zagotavlja preverjanje avtentikacije uporabnika kartice, še preden se preverijo podatki o transakciji. V veliko spletnih trgovinah si moral zato v preteklosti kartično plačilo potrditi z vnosom enkratnega gesla, ki si ga na svojo telefonsko številko prejel v SMS-sporočilu. Sedaj ti zagotavljamo še večjo varnost, saj spletna plačila s kartico mBills Mastercard potrjuješ s tako imenovano močno avtentikacijo, kar v mobilni denarnici mBills, in nič več z enkratnim geslom.
Pri spletnem kartičnem plačilu s kartico mBills Mastercard torej transakcijo potrdiš na svojem telefonu, in sicer tako, da s prstnim odtisom, prepoznavo obraza ali varnostno kodo vstopiš v aplikacijo mBills. Čas, ki ga imaš na voljo za izvedbo avtentikacijskega postopka, je 5 minut. Po tem času, se seja prekine in treba je ponoviti celoten postopek plačila.
Sprememba je trenutno zavezujoča le za izdajatelje kartic in spletne trgovce na območju evropskega gospodarskega prostora, zato se lahko postopek potrjevanja spletnega plačila v drugih državah (denimo v ZDA, Kanadi ali Kitajskem) opravi brez predhodne avtentikacije.
Ko je tvoja košarica polna in želiš v spletni trgovini nakup zaključiti s plačilom, je postopek naslednji:
Zahtevo za potrditev spletnega kartičnega plačila dobiš skupaj z brezplačnim potisnim sporočilom v mBills denarnici, ki ga lahko najdeš tudi v zavihku nastavitve/obvestila. Ko obvestilo odpreš, boš v mBills denarnici preusmerjen na ekran za potrjevanje plačila (5. korak).
Pomembno je torej, da imaš med spletnim nakupovanjem vedno pri sebi svoj telefon, ki ima vklopljen prenos podatkov ali wifi povezavo ter vklopljena potisna sporočila za mBills aplikacijo. Za izvedbo celotnega postopka avtentikacije imaš na voljo 5 minut.
Spletno kartično plačilo, ki ga ne potrdiš pravočasno, je zavrnjeno. Plačilo pa je lahko zavrnjeno tudi iz drugih razlogov, zato najprej preveri, če imaš v mBills denarnici dovolj visoko stanje in kakšne limite za spletna plačila imaš nastavljene, po potrebi pa omogoči plačevanje zunaj EU.
Če v mBills denarnico prejmeš kakršnokoli obvestilo o potrjevanju transakcije, ki je nisi opravil sam, nikoli ne potrjuj plačila. V primeru izgube, zlorabe ali težav s kartico je prvi korak vedno blokada kartice v mBills denarnici na tvojem telefonu. Ko kartico blokiraš, se obrni na našo pomoč uporabnikom. To storiš preko elektronskega sporočila na info@mbills.si, kamor sporočiš svoje podatke in težave, ki jih imaš. Z veseljem in v najkrajšem možnem času ti bomo pomagali pri reševanju težav. Na našo pomoč se lahko kadarkoli obrneš tudi v primeru spremembe podatkov v mBills denarnici in kartici mBills Mastercard ali za dodatna pojasnila, povezana z delovanjem in uporabo kartice.
Spletno nakupovanje in plačevanje s plačilnimi karticami lahko prihrani čas in denar, a se je pri njem vedno dobro držati zlatih pravil. Jih že poznaš?
Spletne zlorabe so pogosto zelo prepričljive, izvedene pod pretvezo nujnosti, njihov izgled pa je zelo podoben izgledu uradnih spletnih strani. Njihov namen je, da od uporabnika pridobijo občutljive podatke ter se nato z njimi okoristijo. Preden torej posreduješ svoje kartične podatke, najprej preveri, če je trgovec poznan in če je sporočilo za potrditev avtentikacije res avtentično.
Za dodatno varnost pa poskrbi tudi mBills denarnica, v kateri si lahko nastaviš limite za spletna plačila. S potisnim obvestilom si prav tako obveščen o vsaki kartični transakciji (tudi zavrnjeni in razlogu zavrnitve).
Enkratnemu geslu, ki si ga bil navajen prejeti v SMS-sporočilu, smo torej pomahali v slovo. Nadomestilo ga je potrjevanje v mBills, ki bo še okrepilo varnost tvojih spletnih plačil. Za varnost pa lahko veliko narediš tudi sam, ko si v mBills nastaviš limite in se držiš zlatih pravil za varne spletne nakupe. Prijetne in varne nakupe ti želimo!
Več o mBills si lahko prebereš tukaj. Več aktualnih novic in drugih uporabnih vsebin najdeš na našem Instagramu in Facebooku – sledi nam!